fbpx

"Każdy rząd pozbawiony krytyki jest skazany na popełnianie błędów"

6.6 C
Warszawa
niedziela, 13 października, 2024

"Każdy rząd pozbawiony krytyki jest skazany na popełnianie błędów"

Nie chcą Instagrama dla najmłodszych

Jak donosi „The New York Times”, pomysł, by powstał Instagram dla dzieci poniżej 13 roku życia, nie podoba się wielu organizacjom konsumenckim i działającym na rzecz dzieci w różnych krajach. Powstała międzynarodowa koalicja 35 takich grup apelująca, by porzucono plany opracowania aplikacji i mocno naciskająca w tej sprawie na Marka Zuckerberga.

Warto przeczytać

Opracowywana nowa aplikacja budzi szereg wątpliwości i sprzeciwów. W sprawę zaangażowanych jest wiele organizacji non-profit, m.in.: Africa Digital Rights ‘Hub w Ghanie; Australijska Rada ds. Dzieci i Mediów; Centrum Demokracji Cyfrowej w Waszyngtonie; Common Sense Media w San Francisco; Federacja Konsumentów Ameryki i Fundacja 5Rights w Wielkiej Brytanii.

„Chociaż gromadzenie cennych danych rodzinnych i przywiązywanie do siebie nowego pokolenia użytkowników Instagrama może być dobre dla wyników Facebooka, prawdopodobnie zwiększy korzystanie z Instagrama przez małe dzieci, które są szczególnie narażone na manipulacje i wykorzystywanie za pośrednictwem platformy” – ostrzegają prezesa Facebooka grupy kierowane przez Kampanię na Rzecz Dzieciństwa Wolnego od Reklam (Campaign for a Commercial-Free Childhood) w Bostonie. 

Jednak decyzja o opracowaniu takiej oddzielnej aplikacji dla najmłodszych nie wzięła się znikąd. Była wynikiem wystosowywanych przez lata pod adresem Instagrama skarg i oskarżeń, że platforma nie radzi sobie odpowiednio z zagrożeniami dotyczącymi młodych użytkowników, takimi jak zastraszanie czy uwodzenie.

Organizacje non-profit uważają jednak, że to nic nie da, że nowa aplikacja nie rozwiąże tych problemów. Dzieci w wieku od 10 do 12 lat, mające już własne konto na Instagramie, nie zaczną prawdopodobnie korzystać z przeznaczonej dla nich wersji, pozostaną przy tej dla dorosłych. Istnieje za to zagrożenie, że przyciągnie ona bardzo młodych użytkowników, przyzwyczajając ich do ciągłego przeglądania i umieszczania zdjęć.

Rzeczniczka Facebooka stwierdziła, że Instagram wciąż jest na wczesnym etapie tworzenia tej aplikacji. Dodała też, że nie będą tam wyświetlane żadne reklamy dla dzieci, a sam projekt zamierza skonsultować z ekspertami w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa dzieci.

Uświadamiała, że dzieci i tak są wciąż online. „Chcą łączyć się z rodziną i przyjaciółmi, dobrze się bawić i uczyć, a my chcemy im w tym pomóc w bezpieczny i dostosowany do wieku sposób” – powiedziała.

Orac. na podst.: https://www.breitbart.com/tech/2021/04/15/international-coalition-pressures-mark-zuckerberg-to-drop-plans-to-build-instagram-for-kids/

Więcej artykułów

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz komentarz!
Wpisz imię

Najnowsze artykuły