fbpx

"Każdy rząd pozbawiony krytyki jest skazany na popełnianie błędów"

16.2 C
Warszawa
niedziela, 26 maja, 2024

"Każdy rząd pozbawiony krytyki jest skazany na popełnianie błędów"

Brytyjskie puby zmieniają swój charakter. Heineken reaguje na nowe oczekiwania klientów

Heineken zamierza wydać 38 mln funtów na modernizację części swoich pubów, ponieważ dostosowuje się do rosnącej liczby klientów pracujących w domu i unikających centrów miast – informuje „The Times”.

Warto przeczytać

Heineken, który jest właścicielem ok. 2,5 tys. pubów w Wielkiej Brytanii, zamierza – w ramach swojej działalności Star Pubs&Bars – tworzyć „miejsca premium” na przedmieściach i przy głównych ulicach w odległości dziesięciu minut spacerem od dzielnic mieszkalnych. Nawet 700 lokalnych pubów skorzysta z tego projektu, w tym prawie 80 pubów, które przejdą modernizację kosztującą od 125 tys. do 400 tys. funtów.

„The Times” informuje, że zmiana charakteru pubów pozwoli stworzyć 500 dodatkowych miejsc pracy, ponieważ zwiększy się wielkość lokali i wprowadzone zostaną nowe oferty, głównie związane z wyżywieniem. Planowane wydatki mają być przeznaczone przede wszystkim na podniesienie komfortu wnętrz oraz na ulepszenie ogródków piwnych. Inwestor szacuje, że nowa oferta zwiększy udział posiłków w sprzedaży do 30 proc. Dodatkową atrakcją ma być dobra kawa oraz wysokogatunkowe alkohole, wina i cydry.

Zdecydowana większość z 2,5 tys. pubów Heineken w Wielkiej Brytanii jest wynajmowana małym firmom i przedsiębiorcom. W czasie pandemii browar zainwestował w nich 62 mln funtów w postaci obniżek czynszu.

Pandemia pokazała trwałość brytyjskiego pubu

„Wiele osób w ciągu ostatniego roku na nowo odkryło radość z pubu znajdującego się po sąsiedzku i decyduje się na pozostanie w miejscu zamieszkania. Nasza inwestycja jest więc odpowiedzią na to zapotrzebowanie” – powiedział w rozmowie z „The Times” Lawson Mountstevens, dyrektor zarządzający w Star Pubs&Bars.

Dodał, że jednocześnie pandemia pokazała trwałość brytyjskiego pubu, a zwłaszcza modelu dzierżawy i najmu.

„Jesteśmy zobowiązani do podtrzymania tego trendu za pomocą remontów, tak aby puby w całym kraju prosperowały coraz lepiej” – podkreślił Mountstevens.

Wydatki na inwestycje w puby od stycznia ubiegłego roku wyniosły już 73 mln funtów. Dobrym tego przykładem może być „The Portcullis” w dzielnicy Fishponds w Bristolu, gdzie zainwestowano 324 tys. funtów, by przekształcić klasyczny lokal oferujący piwo w taki, który ma w menu również jedzenie i kawę. Jego licencjobiorca Abhimanyu Paudel przyznał, że od czasu remontu obroty wzrosły pięciokrotnie. 

„Fishponds się zmienia, przyciągając młodych wykształconych ludzi, którzy szukają przede wszystkim klasy premium, również w pubach” – powiedział Paudel.

Plan redukcji 8 tys. miejsc pracy

„The Times” przypomina, że Heineken to drugi co do wielkości producent piwa na świecie, ma w ofercie ponad 300 piw i cydrów, w tym Foster’s i Bulmers. Niestety sprzedaż piwa w pubach w Wielkiej Brytanii została poważnie ograniczona przez ubiegłoroczne obostrzenia sanitarne i mimo znacznego wzrostu sprzedaży w supermarketach i mniejszych sklepach, browarowi nie udało się zrównoważyć spadku.

W lutym tego roku holenderski producent piwa ogłosił plany redukcji 8 tys. miejsc pracy w ramach programu cięcia kosztów, w tym prawie 100 w Wielkiej Brytanii. W ciągu najbliższych dwóch lat program ma przynieść 2 mld euro oszczędności.

Więcej artykułów

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz komentarz!
Wpisz imię