fbpx

"Każdy rząd pozbawiony krytyki jest skazany na popełnianie błędów"

11.6 C
Warszawa
piątek, 19 kwietnia, 2024

"Każdy rząd pozbawiony krytyki jest skazany na popełnianie błędów"

W połowie 2022 r. gdyńska Stocznia Crist zakończy budowę promu dla fińskiego armatora

W połowie 2022 r. Stocznia Crist w Gdyni przekaże fińskiemu armatorowi Finferries nowoczesny, dwustronny, ekologiczny prom hybrydowy. Na jego pokładzie zmieści się 90 aut osobowych oraz prawie 380 pasażerów.

Warto przeczytać

Jak poinformowała Emilia Kulczycka ze Stoczni Crist wodowanie statku odbyło się we wtorek.

„Niedługo na jednostce rozpoczną się prace wyposażeniowe, a w dalszym etapie przygotowanie statku do prób na uwięzi oraz prób morskich. Przekazanie jednostki dla armatora zaplanowane jest na pierwszą połowę przyszłego roku” – podała przedstawicielka gdyńskiej stoczni.

Prom hybrydowy dla Finferries będzie zasilany z ładowanych z lądu baterii akumulatorów. Spalinowe agregaty prądotwórcze będą służyły jako rezerwowe źródło zasilania jednostki, używane w warunkach złej pogody, bądź dużego nagromadzenia lodu na trasie.

Nowa jednostka będzie miała 100,5 m długości oraz 17,4 m szerokości.

Na jej pokładzie zmieści się 90 samochodów osobowych oraz 372 pasażerów. Jednostka ma być obsługiwana przez trzyosobową załogę.

Stocznia Crist powstała w 1990 r.- początkowo jako spółka dwóch osób fizycznych, a od 2010 r. funkcjonuje jako spółka akcyjna. W 2009 r. Crist kupił tereny po byłej Stoczni Gdynia.

Gdyńska firma produkuje m.in. wyspecjalizowane urządzenia hydrotechniczne oraz jednostki pływające dla największych światowych odbiorców. Jako jedyna stocznia w Europie zbudowała już trzy jednostki do stawiania i serwisowania morskich farm wiatrowych.(PAP)

autor: Robert Pietrzak

rop/ mok/

Więcej artykułów

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz komentarz!
Wpisz imię

Najnowsze artykuły

Translate »