Jak poinformowała Emilia Kulczycka ze Stoczni Crist wodowanie statku odbyło się we wtorek.
„Niedługo na jednostce rozpoczną się prace wyposażeniowe, a w dalszym etapie przygotowanie statku do prób na uwięzi oraz prób morskich. Przekazanie jednostki dla armatora zaplanowane jest na pierwszą połowę przyszłego roku” – podała przedstawicielka gdyńskiej stoczni.
Prom hybrydowy dla Finferries będzie zasilany z ładowanych z lądu baterii akumulatorów. Spalinowe agregaty prądotwórcze będą służyły jako rezerwowe źródło zasilania jednostki, używane w warunkach złej pogody, bądź dużego nagromadzenia lodu na trasie.
Nowa jednostka będzie miała 100,5 m długości oraz 17,4 m szerokości.
Na jej pokładzie zmieści się 90 samochodów osobowych oraz 372 pasażerów. Jednostka ma być obsługiwana przez trzyosobową załogę.
Stocznia Crist powstała w 1990 r.- początkowo jako spółka dwóch osób fizycznych, a od 2010 r. funkcjonuje jako spółka akcyjna. W 2009 r. Crist kupił tereny po byłej Stoczni Gdynia.
Gdyńska firma produkuje m.in. wyspecjalizowane urządzenia hydrotechniczne oraz jednostki pływające dla największych światowych odbiorców. Jako jedyna stocznia w Europie zbudowała już trzy jednostki do stawiania i serwisowania morskich farm wiatrowych.(PAP)
autor: Robert Pietrzak
rop/ mok/