“Obaj oferenci to firmy o niezwykle dużym doświadczeniu w obsłudze ładunków morskich, ze szczególnym uwzględnieniem ładunków skonteneryzowanych” – podkreślił dyrektor ds. marketingu i współpracy z zagranicą Portu Gdynia Maciej Krzesiński.
International Container Terminal Services z siedzibą w Manili (Filipiny) jest właścicielem Baltic Container Terminal (Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego) w Gdyni, a Gdynia Container Terminal to działający w sąsiedztwie BCT operator należący do spółki Hutchison.
“Kolejnym etapem będzie analiza przedłożonych dokumentów, decyzja o dopuszczeniu do postępowania i negocjacje. Po tym etapie oferenci zostaną poproszeni o złożenie ostatecznych ofert i na ich podstawie zostanie wybrany zwycięzca postępowania. Przewidujemy, że całość powinna zostać zakończona podpisaniem umowy w okolicach końca pierwszego kwartału przyszłego roku” – podał Krzesiński.
Przeznaczeniem terminalu, na który władze Portu Gdynia szukają dzierżawcy, będzie obrót portowo-morski ładunków drobnicowych ze szczególnym uwzględnieniem przeładunku i składowania kontenerów, prowadzenia Tymczasowego Terminalu Instalacyjnego (TTI) morskich farm wiatrowych tj. rozładunku, składowania, wstępnego montażu oraz załadunku komponentów morskich turbin wiatrowych do montażu.
W sprawie przetargu na nowego operatora terminalu do władz gdyńskiego portu pisali ostatnio przedstawiciele związku zawodowego działającego w terminalu BCT. Zdaniem związkowców, postępowanie przetargowe trwa zbyt długo, a zmiana operatora będzie się wiązać ze zwolnieniami pracowników. (PAP)
autor: Robert Pietrzak
rop/ mmu/