Drill, którego założycielami są Lanor Daniel i Sivan Friedman-Yosef, opracował technologię, która umożliwia przedsiębiorstwom monitorowanie w czasie rzeczywistym reakcji klientów. W ten sposób otrzymują one dane mogące wpływać na poziom sprzedaży. Informacje pozyskiwane są poprzez śledzenie ekspresji twarzy, reakcji oczu i innych wskaźników emocji.
„W sprzedaży online bardzo łatwo jest analizować zachowania użytkowników, ale na rynku offline proces ten jest znacznie bardziej złożony” – powiedziała Daniel. „To sprawia, że trudno jest analizować drzewo decyzyjne kupującego w fizycznym punkcie sprzedaży, co odzwierciedlają doświadczenia wielu firm, które w przeszłości próbowały zmierzyć się z tym problemem”.
Przeczytaj także:
- Czy izraelska policja nielegalnie włamywała się do telefonów obywateli?
- Firma Neuralink Elona Muska przygotowuje się do testowania mikrochipów w ludzkich mózgach
- Izrael sprzeciwia się sprzedaży operatora satelitarnego. Stroną transakcji jest sojusznik Viktora Orbána
- Kierowcy będą kontrolowani przez europejskie samochody
Daniel powiedziała, że Drill podnosi sprzedaż w punktach stacjonarnych o dziesiątki procent, ponieważ wykorzystuje wizję komputerową oraz sztuczną inteligencję, by każdorazowo odnaleźć sposób na poprawę doświadczenia zakupowego.
Do zespołu Drill należą eksperci i naukowcy wielu dziedzin – wśród nich znajdziemy między innymi behawiorystów, psychologów, speców od algorytmów i sztucznej inteligencji, strategów czy ekspertów od marketingu.
Friedman-Yosef zdradził, że technologia używana przez Drill oparta jest na głębokim uczeniu się i trójwymiarowej klasyfikacji obrazów. Wykorzystuje ją do rozpoznawania w czasie rzeczywistym ludzkich zachowań przy sklepowych półkach. Poszczególne modele mogą też komunikować się między sobą i synchronizować zebrane dane za pośrednictwem mikroserwisów.
W firmę postanowili już zainwestować m.in. Amnon Shashua (założyciel Mobileye), Eyal Ravid (właściciel sieci supermarketów Victory) oraz Leiman Schlussel (jeden z największych importerów żywności w Izraelu).
„Podobnie jak właściciele sklepów e-commerce, którzy nie ruszają się bez Google Analytics, właściciele sklepów fizycznych nie będą chcieli ruszać się bez Drilla” – zapowiedział Ravid. „Przyszedłem do Drill, aby wykorzystać tę technologię w moich supermarketach Victory. Produkt wywarł na mnie tak duże wrażenie, że zdecydowałem, iż chcę być częścią ich sukcesu, a jednocześnie postanowiłem zainwestować w firmę”.