fbpx

"Każdy rząd pozbawiony krytyki jest skazany na popełnianie błędów"

7.5 C
Warszawa
sobota, 20 kwietnia, 2024

"Każdy rząd pozbawiony krytyki jest skazany na popełnianie błędów"

Orlen sprzeda gazetę, napoi, nakarmi i wyśle paczkę

PKN Orlen otworzył w Warszawie pierwszy punkt nowego formatu sprzedaży detalicznej „Orlen w ruchu”. Do końca roku powstanie w Polsce ok. 40 takich placówek, a w ciągu najbliższych 4 lat ok. 900. Co zaskakujące, Orlen chce być też konkurencją dla Poczty Polskiej.

Warto przeczytać

Pierwszy punkt „Orlen w ruchu” został uruchomiony w środę na ul. Grójeckiej 26 w Warszawie. Placówka prowadzi sprzedaż detaliczną z asortymentem sklepowo-gastronomicznym. Przez wiele lat funkcjonował tam salon prasowy Ruchu, który – jak zauważył koncern – „mocno wrósł” w krajobraz tej ulicy.

Prezes PKN Orlen podkreślił, że wprowadzenie nowego formatu sprzedaży detalicznej i rozszerzenie oferty pozapaliwowej związane jest z wcześniejszym przejęciem przez koncern spółki Ruch.

Orlen w miejsce Ruchu

„W związku z tym zaczęliśmy proces inwestycyjny, który ma zmienić tę firmę, nadać dynamikę rozwoju tej firmy. Zaczęliśmy inwestować jako Orlen w nowe formaty sprzedaży detalicznej” – powiedział Daniel Obajtek podczas konferencji prasowej w pierwszym punkcie „Orlen w ruchu”. Zapowiedział, iż jeszcze w tym roku powstanie ok. 40 placówek tego formatu w całej Polsce.

„W ciągu czterech lat, czterech i pół, powstanie ok. 900 takich punktów sprzedaży pozapaliwowej, czyli bardzo mocny rozwój, dynamiczny, właśnie segmentu detalu” – oświadczył prezes PKN Orlen. Dodał, iż koncern przewiduje z rozwoju tego segmentu zysk operacyjny rocznie na poziomie ponad 5 mld zł – obecnie jest to ok. 3 mld zł.

Obajtek przypomniał, że zgodnie ze strategią Grupy Orlen do 2030 r., nakłady na rozwój segmentu detalicznego mają tam wynieść w tym czasie ok. 11 mld zł.

Orlen mocno inwestuje… w paliwa i kioski 

„Orlen jest już spółką multienergetyczną. Orlen bardzo mocno inwestuje w rafinerię, w przemysł petrochemiczny, w procesy akwizycyjne. Przechodzimy renesans swojego rozwoju. Ale również Orlen bardzo mocno inwestuje w detal. Dla nas jest to bardzo ważne” – oświadczył prezes koncernu.

Obajtek zaznaczył, że rozwijając segment sprzedaży detalicznej, koncern zwraca mocno uwagę na ofertę pozapaliwową. „Między innymi to był jeden z pomysłów na akwizycję Ruchu. Chcieliśmy na bazie Ruchu tworzyć właśnie takie formaty pozapaliwowe, czyli iść szerzej w detal” – wyjaśnił.

„Ta dynamika, jest bardzo szybka, ale czasy wymagają właśnie takiej dynamiki w biznesie, szybkich, sprawnych decyzji, które zdecydowanie będą nas wzmacniać, które zdecydowanie będą wzmacniać poszczególne filary naszej działalności” – oświadczył prezes PKN Orlen.

Punkty „Orlen w ruchu” powstaną w najbliższym czasie w Bydgoszczy i we Wrocławiu, a kolejne w Lublinie, Katowicach, Zabrzu i Bytomiu, a także na trasie metra w Warszawie.

Orlen też nakarmi i napoi

„Z uwagą śledzimy wszystkie trendy konsumenckie i ten format powstał właśnie na bazie tych trendów” – powiedziała Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej. 

 „Dzisiejszy klient chce zjeść tak smacznie, jak w restauracji, tak szybko, jak w barze szybkiej obsługi i tak smacznie, i zdrowo, jak w domu. To właśnie na takim koncepcie zasadza się nasz format »Orlen w ruchu«” – dodała.

Klarecka podkreśliła, że PKN Orlen, m.in. z myślą o nowym formacie, wprowadził dania gotowe ze swej nowej linii produktowej, w tym typu ultra fresh. Zaznaczyła przy tym, iż koncern stara się, aby stosowane w jego segmencie detalicznym opakowania były coraz bardziej ekologiczne.

Nowe formaty sprzedaży detalicznej „Orlen w ruchu” będą obejmowały trzy rodzaje obiektów, w tym ok. 20-metrowe, a także mające powierzchnię ok. 60 do 70 metrów, takie jak pierwszy tego typu punkt otwarty w środę w Warszawie.

Powstaną też autonomiczne kąciki kawowe, w których sprzedaż będzie całkowicie zautomatyzowana – zostaną one udostępnione w miejscach o szczególnie dużym natężeniu ruchu, m.in. na dworcach, w biurowcach, czy na lotniskach. „Otwarcie pierwszego kącika planowane jest w sierpniu” – poinformował koncern.

PKN Orlen zapewnił, że we wszystkich obiektach „Orlen w ruchu” będzie działał program lojalnościowy Orlen Vitay.

Orlen konkurencją dla Poczty Polskiej?

Obajtek podkreślił, że oprócz sprzedaży detalicznej, koncern bardzo mocno inwestuje w usługi kurierskie. „W tym roku będziemy mieć ok. 5 tys. punktów odbioru paczek. Do końca września wprowadzimy 200 maszyn automatycznych do paczek. Do końca roku będzie ich ok. 500. Widzimy więc tu też wielkie możliwości naszego rozwoju” – zaznaczył.

Udostępniona klientom będzie usługa nadawania i odbierania przesyłek, która od września będzie funkcjonowała pod nową marką „Orlen paczka”.

Więcej artykułów

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz komentarz!
Wpisz imię