fbpx

"Każdy rząd pozbawiony krytyki jest skazany na popełnianie błędów"

6.7 C
Warszawa
poniedziałek, 15 kwietnia, 2024

"Każdy rząd pozbawiony krytyki jest skazany na popełnianie błędów"

Coca-Cola coraz częściej serwuje Hiszpanom alkoholowe napoje

Coca-Cola Company wprowadziła na hiszpański rynek w 2021 roku Topo Chico Hard Seltzer. Był to napój bezalkoholowy zmieszany z whisky Jack Daniel's. Teraz na rynek trafi wersja z Absolut Vodka – donosi serwis Hispanidad.

Warto przeczytać

Międzynarodowy koncern słynący z produkcji coca-coli i innych napojów pozbawionych procentów od jakiegoś czasu postawił na napoje alkoholowe. Związany z tym wzrost sprzedaży przekroczył oczekiwania firmy.

Procenty przynoszą profity

Coca-Cola Company najpierw wprowadziła na hiszpański rynek bezalkoholowy napój Topo Chico w 2020 r. Następnie wzbogaciła go o whisky Jack Daniel’s, a teraz miesza z Absolut Vodka.

Amerykańska międzynarodowa firma ma swoją siedzibę w Atlancie. Koncern początkowo produkował napoje bezalkoholowe, jednak od kilku lat inwestuje w format gotowych do spożycia napojów niepozbawionych procentów. Teraz zwiększa jeszcze tę ofertę, aby mocniej wykorzystać wzrost w tym segmencie, który w latach 2016-2021 wyniósł 7,2 proc., przekraczając oczekiwania firmy.

Coca-Cola kupiła markę wody gazowanej Topo Chico w 2017 r. Szybko jednak zdecydowała się wejść w segment hard seltzerów. Tego typu napoje stały się wówczas niezwykle popularne wśród millenialsów w USA i Wielkiej Brytanii. Wcześniej wypuszczono już na rynek Signature Mixers – pierwszy napój łączący colę z destylatami, takimi jak whisky, rum, burbon, koniak lub tequila oraz Royal Bliss.

Później firma zdecydowała się połączyć swój słynny napój bezalkoholowy z whisky Jack Daniel’s, tworząc drink o 6-proc. zawartości alkoholu, który pojawił się w Hiszpanii wiosną ubiegłego roku, po wprowadzeniu na rynek w Meksyku w listopadzie 2022 r., a następnie do innych krajów. Nikos Koumetis, prezes The Coca-Cola Company na Europę, powiedział wówczas; „Jack Daniel’s & Coca-Cola RTD (Ready to drink) narodził się gotowy, aby stać się ulubieńcem fanów, odważnie łącząc nasze smaki, tworząc to kultowe połączenie”.

Jack Daniel’s to marka whiskey, która narodziła się w amerykańskim stanie Tennessee w 1866 r. W 1957 r. została kupiona przez firmę Brown-Forman i jest jedną z największych firm w branży spirytusowej i winiarskiej w USA. Ostatnio pojawiła się też jej nowa wersja: Jack Daniel’s & Coca-Cola Zero Sugar, dzięki umowie z Brown-Forman. Do jej produkcji zachęcił Coca-colę fakt, że normalna wersja została bardzo dobrze przyjęta na rynku hiszpańskim, co umieściło ją w pierwszej trójce kategorii koktajli RTD.

Dodadzą wódkę

Teraz bezalkoholowy Sprite będzie mieszany z Absolut Vodka i sprzedawany pod nazwą Absolut Vodka & Sprite. Należąca do francuskiej grupy Pernod Ricard Absolut Vodka jest trzecią najczęściej spożywaną marką wódki na świecie, po Bacardi i Smirnoffie.

Przeczytaj także:

Coca-Cola wciąż równolegle rozwija linię napojów bezalkoholowych, dodając nowe produkty. Na przykład Aquarius wzbogaciła o smak czerwonej brzoskwini, wprowadza też Fantę w wersji malinowej i z zerową zawartością cukru. Coca-Cola Zero Sugar będzie też sprzedawana z aromatem limonki.

Więcej artykułów

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz komentarz!
Wpisz imię

Najnowsze artykuły