fbpx

"Każdy rząd pozbawiony krytyki jest skazany na popełnianie błędów"

11.2 C
Warszawa
czwartek, 16 maja, 2024

"Każdy rząd pozbawiony krytyki jest skazany na popełnianie błędów"

Badanie: 68 proc. Polaków inwestuje w siebie

Warto przeczytać

68 proc. Polaków inwestuje w siebie, a 20 proc. deklaruje, że tego nie robi – wskazano w raporcie platformy edukacyjnej Tutore Poland “Czy inwestujemy w siebie?”, przekazanym PAP.

Z badania przeprowadzonego na zlecenie Tutore Poland wynika, że w grupie osób w wieku 20-24 lat inwestuje w siebie 82 proc. ankietowanych, w grupie 25-34 lat – 74 proc., w wieku 35-44 lat – 68 proc., a w grupie 45-55 lat – 56 proc.

Na samorozwój decyduje się 78 proc. osób z wykształceniem wyższym, 68 proc. ze średnim i 58 proc. z podstawowym – wynika z ankiety. 72 proc. osób pochodzących z miast do 100 tys. mieszkańców oraz ten sam odsetek pytanych z miast 100-500 tys. deklaruje inwestowanie w siebie. Tej samej odpowiedzi udzieliło 69 proc. badanych z miast powyżej 500 tys. mieszkańców oraz 63 proc. mieszkańców wsi.

Zgodnie z raportem 63 proc. badanych inwestuje poprzez uczenie się nowych rzeczy, 54 proc. dba o rozwijanie swoich pasji, 41 proc. uprawia sport, 12 proc. bierze udział w zajęciach językowych, a 17 proc. udzieliło odpowiedzi “żadne z powyższych”. W publikacji wskazano, że 49 proc. Polaków inwestuje w swoją edukację, przy czym są to najczęściej osoby w wieku 20-24 lata (71 proc.), osoby z wyższym wykształceniem (65 proc.) i zamieszkujące miasta powyżej 500 tys. (66 proc.). Najważniejszym czynnikiem motywującym jest dla nich chęć samorozwoju; tak odpowiedziało 56 proc. pytanych. Natomiast 31 proc. czyni to z powodu pragnienia zmiany pracy, a 29 proc. lubi sam proces kształcenia – wynika z badania.

Spośród osób inwestujących w swoją edukację, 83 proc. deklaruje kwotę do 500 zł miesięcznie, 13 proc. w przedziale 500-1000 zł, a 3 proc. powyżej 1000 zł – przekazano.

Wybierając zajęcia dodatkowe, 56 proc. ankietowanych preferuje naukę języka obcego, 33 proc. programowanie, grafikę komputerową lub zajęcia sportowe, 20 proc. grę na gitarze, a 15 proc. rysunek. Na pytanie o preferowany język obcy, 60 proc. wskazało na angielski, 32 proc. na hiszpański, 20 proc. – niemiecki, 18 proc. – francuski, 8 proc. na jeden z języków skandynawskich, a 7 proc. na chiński.

“(…) globalizacja spowodowała, że znajomość przynajmniej jednego języka obcego stała się koniecznością, a umiejętność porozumiewania się w więcej niż jednym języku obcym to atut pomagający odnaleźć się na rynku pracy” – stwierdził, cytowany w raporcie, prezes zarządu Tutore Poland Marcin Grzelak.

86 proc. badanych rodziców deklaruje inwestowanie w kształcenie swojego dziecka. W grupie tej 61 proc. inwestuje do 500 zł miesięcznie, 28 proc. wydaje na ten cel 500-1000 zł miesięcznie, a 10 proc. powyżej 1000 zł miesięcznie. Wśród zajęć dodatkowych dla dzieci największą popularnością cieszą się języki obce; wskazało na nie 68 proc. rodziców. Natomiast 46 proc. badanych chciałoby zapisać swoje dziecko na lekcje programowania, 40 proc. na zajęcia z grafiki komputerowej, 32 proc. na matematykę, 26 proc. na zajęcia z tworzenia gier, 24 proc. na lekcje rysowania, a 14 proc. zajęcia ze śpiewu – poinformowano.

“Od kilkunastu lat możemy obserwować boom technologiczny, który zmienił dotychczasowy model nauczania. Na znaczeniu zyskują kompetencje, które, choć nie są nowe, to obecnie dotyczą coraz młodszych pokoleń. Chodzi o umiejętności związane z grafiką i designem, programowaniem czy tworzeniem gier” – ocenił Grzelak.

Dane pochodzą z badania zrealizowanego techniką CAWI na ogólnopolskiej próbie 1000 dorosłych Polaków w wieku 25-55 lat, za pośrednictwem platformy Omnisurv. Grupa rodziców stanowiła 609 osób. Badanie przeprowadzono w dniach 19-21 stycznia 2023 r. (PAP)

ra/ mmu/

Więcej artykułów

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz komentarz!
Wpisz imię

Najnowsze artykuły

Translate »